srijeda, 29. listopada 2014.

Putopis - road trip Rotterdam - Amsterdam - Berlin (1.dio)

2014. godina se bliži kraju, a ja sa sjetom razmišljam o tome, kako ove godine neću nigdje otputovati. Priznajem, postala sam tjeskobna što se neću nigdje otisnuti, napuniti baterije, posložiti stvari na svoje mjesto ili ih pak sagledati iz neke druge perspektive. Glorija je putovala s mužem i s faksom, Milica je otišla u Ameriku, Lucija se vratila u Rusiju, Ana i Ivan putuju u Amsterdam i Berlin, Buraz kupio karte za Pariz... A ja? Ostajem i dalje na tijesnom otoku kojemu sam i sama postala preteška.
Obrat situacije dogodio se u trenu. Berlin u rujnu? Itekako! Berlin is the place to be. Prošle godine u studenom, posjetila sam taj grad, uletjela sam kao zadnja karika i priklonila se uhodanom društvu koje već godinama tamo odlazi na provod po klubovima. Od Berlina stoga nisam vidjela ništa osim clubbinga, ali to je bio glavni cilj i da mi je netko rekao da je Kreuzberg (dio grada u kojem smo boravili) recimo Čakovec, možda bi mu i povjerovala. Nisam se ni najmanje opterećivala jer sam nekako znala da je to grad u koji ću se ponovno vratiti.

Već sam počela maštati i pripremati se za put kad je Mr. izjavio da ide u Rotterdam zbog poslovnih ambicija i pitao me da mu se pridružim. Već kad smo u Rotterdamu bilo bi zgodno da posjetimo i Amsterdam u kojem smo oboje već bili, no davno. Već kad imamo i Berlin u planu, zašto sve ne bi spojili i otišli na recimo, dva tjedna. Tu sam već lagano počela padati u trans, a u trenutku kad smo se odlučili za road trip viknula sam: To! Ne trebam razmišljati o tome  hoćemo li stići na avione, hoće li moj kofer ući u omeđeni prostor, hoće li se nešto izgubiti. Imamo svoj komoditet, a o 1400 km do Nizozemske ćemo razmišljati onda kada za to dođe vrijeme. Nismo uopće.

Bukirali smo hotele i stanove i krenuli u avanturu. Rotterdam je bio prva destinacija i tamo smo rezervirali zgodan Art Hotel Rotterdam. Put je bio prilično zahtjevan jer smo se odlučili za noć, a padala je kiša gotovo cijelim putem i pratila nas je nemoguća magla. Negdje nakon 600 kilometara brojke su se prestale okretati i imala sam osjećaj da smo uistinu krenuli na kraj svijeta. A kad sam to izjavila dobila sam odgovor: "Upravo tako. Idemo na kraj svijeta, ali nismo još ni na pola puta." Kad smo ponovno ugledali svijetlo dana i odvozili još pun kufer kilometara, ušli smo u Nizozemsku i odmah se počeli diviti uređenoj prirodi i pravoj jesenskoj atmosferi koja nas je okruživala. Uskoro nas je naša virtualna lady dofurala pred hotel i već smo bili jednom nogom u krevetu. No, ne tako brzo! Hotel je bio zatvoren. Nigdje nikoga. Nedjelja. Kvartovske face idu na misu. Mi stojimo i tražimo odgovor. Sretnemo jednog građevinskog radnika koji ljubazno objašnjava kako je dio hotela prošli tjedan izgorio i kako je trenutno zatvoren. Krasno. Kreće potraga za novim. Treba nam kava i internet. U kafiću nas gledaju kao da smo pali s Marsa i nemaju internet. Potrošit ćemo malo roaminga, nije uopće problem. Uzimamo novi hotel u centru, ali ništa od sobe prije 15:00. "Drajvamo" se po gradu i odlazimo u luku. Najveću luku u Europi.

Prizor nas ponovo vraća u život, ovo je pravi "legolend". Šarena luka koja radi sto na sat proteže se 40-ak kilometara, a jedino što mi možemo komentirati je: "Wow, vidi ovo, koliko "labudova", brodova, kranova, tereta". Odmah sa sjetom pomislimo na našu Rijeku.  Mr. je zadovoljan što je izabrao baš Rotterdam za svoju edukaciju i odlazimo u centar grada na ručak i pivo. Sjedamo u restoran u ulici Schilderstraat. Pogled desno - hrana. Pogled lijevo Margareth Olsthoorn dizajnerski dućan u kojem možete pronaći avangardu u obliku Rick Owensa, Commes des Garcons i  Margiele. Dobar tek!

Rotterdam je lijep i pitom grad u kojem se spajaju moderna arhitektura i različite kulture stanovnika koji ondje žive. Turaka i Surinamca ima najviše pa su i njihovi restorani i zalogajnice najzastupljeniji. Mjesto koje smo mi odabrali kao najdraže je bio restoran Bazaar (ujedno i hotel) koji nudi pretežito tursku klopu. U pravilu nemaš pojma što si naručio dok ti ne stigne, ali je fino. Izbor pivi solidan.

On se nalazi u ulici Witte de Withstraat koja je jedna od najživljih ulica u gradu. Prepuna barova, coffee shopova, malenih dućana, frizerskih salona, nerijetko se pretvara u flea market  i vodi skroz do dijela grada u kojem se nalaze muzeji i razni instituti. Ako vas zanima kultura i umjetnost preporučujem Kunsthal i Boijmans Van Beuningen muzej klasične i moderne umjetnosti.

1. Bojimans Van Beuningen 2. Het Niuewe Institut arhitekture 3. Kunsthal 3. Pozer

Vjerujem da je i pomorski vrlo zabavan, ali nije bilo velike želje posjetiti ga. Od Museumparka dijeli vas ugodna šetnja po Westzeedijk ulici ili parku (što ja ne volim prakticirati kada sam sama) i dokopat ćete se najviše točke Rotterdama u obliku Euromast tornja. Jednu večernju šetnju smo začinili tom pustolovinom na koju sam ja navaljivala, a na kraju sam se "stisla" kao roba u pranju kad smo se popeli na 185 m i kad je kabina dvaput malo "propala".

Nisam zapamtila ništa što je vodič rekao o gradu, samo sam blejala i stiskala se uz klupicu. Ne moram posebno napominjati da su im parkovi predivne prirodne oaze u kojima možete chillati uz pivo ili knjigu, sami ili u društvu.

Za Rotterdam kažu da je grad šopinga. Ulica Lijnbaan je prepuna dućana koji vam god padne na pamet. Uglavnom su to poznati nam hight street brend dućani, svi na jednom mjestu. Za one koji traže odjeću s dizajnerskim potpisom treba potegnuti do ulice Kruiskade, ali i do robne kuće De Bijenkorf koja je također prepuna dizajnerske odjeće. Ako se vratimo na Lijnbaan, ulica je prepuna brzom hranom  kuhinja koje god poželite pa u svakom času možete nešto gricnuti s nogu. Zanimljiv dio grada nalazi se bočno uz ulice Lijnban i Coolsingel do kojeg vas vodi ulica Meent prepuna malih zanimljivih dućana. Blaak Markt - Binnerotte je ulica koja je utorkom i vikendom ogromna tržnica koja nudi sve i svašta.

1. Cube houses 2. Laurenskerk 3. Desiderius Erasmus 4. Destroyed City

Od kineske robe do najfinijih delicija te svježeg voća i povrća. Iz nje pogled seže na zanimljive kuće u obliku kockica - Cube houses-  koje su sagrađene na žili kucavici između ulice Blaak i Oude Haven, a ako želite prespavati u jednoj - možete jer je hostel Stayokay smješten baš tamo. U tom okrugu je i predivna gotička crkva Laurenskerk koju vrijedi obići. Ispred nje se nalazi kip Desideriusa Erasmusa koji je ujedno najstariji kip u Nizozemskoj. Zanimljivo je spomenuti i kip "The Distroyed city" koji simbolizira potpuno uništen grad, ali i nezaustavljivost u novog izgradnji ovog grada koji je bio gotovo potpuno uništen za vrijeme Drugog svjetskog rata. Erasmus Bridge je ikona Rotterdama.

Velebni most koji je izgrađen tek 1996. godine i proteže se preko rijeke Maas te spaja sjeverni i južni dio grada. Posebno je lijep noću kada svijetli. Kada ga prođete, a krenuli ste iz centra grada, nalazite se u nekoj potpuno drugoj novoj modernoj dimenziji. Moderne građevine su friško dovršene 2013. godine i tu se nalaze luksuzni hoteli, uredi, stanovi, dućani, restorani, fitnes dvorane. Tu dobivate osjećaj malog mrava u velikom gradu.

1. Divnoća 2. Oil Barels kip 3. Igranje šaha na ulici 4. Romantika

Proučivši ga, primijetila sam da grad nudi mnogo zanimljivog sadržaja u obliku kulturnih zbivanja, noćnih provoda, muzičkih događanja i svega što bi jedan grad trebao imati. Vidim po ovome da me idu lučki gradovi, ali iskreno, Marseille mi djeluje kao vrlo neuredan i opasan grad dok je Rotterdam sve suprotno. Na kraju krajeva ljudi su ti koji čine grad. Kad sve zbrojimo fino smo se proveli dok zadnju večer nismo sreli jednog „zanimljivog“ Turka i s njime završili poglavlje Rotterdam.